Reprezentiranje kapitala
projekcije s diskusijom
nedjelja, 16. 12. 2012. u 19.00
MM centar Studentskog centra
projekcije:
Oliver Ressler i Zanny Begg: THE BULL LAID BEAR (2012, 24 min)
Zachary Formwalt: IN PLACE OF CAPITAL (2009, 24 min 30 sec)
Isa Rosenberger: ESPIRAL (2010/2012, 12 min)
referenti: Nicole Hewitt i Marko Kostanić
moderatorica: Vesna Vuković
Zanny Begg u svom radu istražuje politike prostora, u širem globalnom i užem lokalnom kontekstu, baveći se arhitekturom prostora i društvenim odnosima koji je izgrađuju. Oliver Ressler diplomirao je na University for Applied Arts u Beču. Sudjelovao je na rezidencijama i brojnim međunarodnim izložbama. Njegov rad This is what democracy looks like! nagrađen je međunarodnom nagradom medijske umjetnosti koju je dodjelio ZKM.
In Place of Capital (2009.), video Zacharyja Formwalta, polazi od zgrade Kraljevske mjenjačnice u Londonu (izgrađene 1844.) kako bi sagledao kako propadaju pokušaji da se ekonomska kretanje prikažu fotografski. William Henry Fox Talbot – britanski konkurent Louisa Daguerrea, francuskog pionira fotografije – uhvatio je ovaj neuspjeh u četiri ekspozicije kad je prikazivao zgrade Kraljevske mjenjačnice u Londonu 1845. Film prikazuje i komentira i četiri fotografije zgrade Kraljevske mjenjačnice danas, koje je snimio umjetnik iz iste pozicije na kojoj je stajao Talbot 150 godina ranije.
Zachary Formwalt diplomirao je na Visokoj školi instituta za umjetnost u Chicagu te na Northwestern University u Evanstonu, Illinois, a pohađao je i Critical Postgraduate Program pri Malmö Art Academy. Od 2008. živi i radi u Amsterdamu kao rezident Rijksakademie. Izabrane solo-izložbe: Elder Gallery, Lincoln (2006), Rooseum Center for Contemporary Art, Malmö (2005), Kunsthalle Basel (2009).
Espiral Ise Rosenbereger je nastavak videa Danse Macabre, u kojem motiv plesa mrtvaca reprezentira apstraktna i nematerijalna ekonomsko-politička prepletanja i negativne spirale. Rad je hommage baletu njemačkog koreografa Kurta Joossa Zeleni stol, praizvedenog 1932. u Parizu u kojem danse macabre povezuje s motivima koji reflektiraju njegova iskustva iz doba Weimarske Republike, prve fašističke tendencije, gospodarsku krizu itd. Ovaj prvi politički balet Isa Rosenberger prevodi u suvremenost, ali i u vlastiti žanr te ga isprepleće sa (svojim) iskustvima i pogledima na aktualne političke i ekonomske uvjete.
Isa Rosenberger studirala je na Fakultetu primijenjene umjetnosti u Beču i na Jan van Eyck Akademie u Maastrichtu. U svojim radovima istražuje političke prevrate i s njima povezane društvene i gospodarske posljedice. Supostavljanjem subjektivnih opažanja i svakodnevnih biografija s kanoniziranim reprezentacijama povijesti Isa Rosenberger propituje konstrukciju stvarnosti i s njom povezanu moć slika.
U 2012. godini mikropolitike se fokusiraju na odnos umjetnosti i novca. Polazeći od tvrdnje da novac nije zatvoren sustav, već da igra važnu funkciju u strukturiranju različitih društava u različitim kulturnim kontekstima i historijskim uvjetima, odlučujemo prići mu s onu stranu ekonomskih razmatranja, istražiti ovu kompleksnu i politički nabijenu temu na podlozi umjetnosti.
organizator: [BLOK] u suradnji s Kulturom promjene SC-a u okviru Velesajma kulture 9