Nora Sternfeld

 
1_0U području umjetnosti i izlaganja u zadnje se vrijeme pojačana pažnja pridaje medijaciji umjetnosti. Documenta 12 bila je popraćena dvjema opsežnim publikacijama posvećenima medijaciji umjetnosti, dok Irit Rogoff govori i o “edukacijskom obratu u kustoskoj praksi”. Edukaciji kao kritičkoj praksi pripisuje se emancipatorski potencijal. Rogoff se usredotočuje na posredne prostore te prostore djelovanja u kojima se stvaraju javnosti i u kojima se događaju neočekivani susreti. Na ovaj način, muzeji i izložbe ponekad odstupaju od svoje paternalističke povijesti kao prostori s vratima otvorenim za svakoga te postaju javni prostori: mjesta kritike i djelovanja. Istodobno, institucije se zbog neoliberalnih uvjeta nalaze pod povećanim pritiskom. Stoga, edukacija u vezi s izložbama ima i mnoge druge zadaće: sponzori moraju biti uvjereni da medijacija umjetnosti podiže vrijednost njihovog ulaganja, institucije moraju ispuniti svoju edukacijsku zadaću, nesigurni radni uvjeti moraju biti prihvaćeni te, kao posljednje ali ne i najmanje važno, posjetitelji moraju postati zainteresirani i naposljetku zadovoljni. Koliko radikalna edukacija može biti u ovakvim uvjetima? Gdje je pozicija medijacije umjetnosti u starom sukobu između institucionalne kritike i institucionalizacije? I kako se edukacija može misliti kao buntovnička, refleksivna praksa koja vodi promjenama?

Nora Sternfeld je umjetnička pedagoginja i kustosica. Članica trafo.K-a, ureda za edukaciju u umjetnosti i proizvodnju kritičkog znanja u Beču, te mreže za teoriju i praksu izlganja Schnittpunkt. Trenutno predaje na Akademiji likovnih umjetnosti u Beču te je su-direktorica ecm – edukacija/ kuriranje/ upravljanje – magistarskog programa za teoriju i praksu izlaganja na Fakultetu primijenjenih umjetnosti u Beču.

www.trafo-k.at
www.schnitt.org
www.uni-ak.ac.at/ecm

 
subota, 30.10.2010. u 19.00
Galerija Miroslav Kraljević
Šubićeva 29